25.09.2022 12:15
Yükseköğretim kurumu için paydaşlar; öğretim programı ile etkileşimde olan, programın sonuçlarında etkili olan veya sonuçlarından etkilenen kurum, kuruluş ve bireylerdir. Paydaşlar, iç ve dış paydaşlar olarak gruplanabilir. Programla ilişkili kurum ve kuruluşlar, işverenler, programda aktif görev alan yöneticiler yükseköğretim kurumunun paydaşlarını oluşturmaktadır.
1-İç Paydaşlarımız
A. Teknoloji, Araştirma Ve Proje Koordinasyon Birimi (TAPKOB)
B. Mühendislik-Mimarlık Fakültesi
C. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı
D. Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanlığı
2-Dış Paydaşlarımız
B. Muş Organize Sanayi Bölge Müdürlüğü
C. Muş Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğü
D. Muş Şoförler ve Otomobilciler Odası
Paydaş Analizi ve Komisyon Çalışmalarına Paydaş Katılımı
Kurumun yürüttüğü tüm faaliyetlerde olduğu gibi Komisyon çalışmalarına da paydaş katılımının sağlanması gerekir. Yükseköğretim Kurumlarının Kalite Komisyonlarının teşkili için ilgili yönetmelik kapsamında önemli iç paydaşlara yer verilmektedir. Bunun yanı sıra Komisyon, paydaş analizi yaparak çalışmalarını yürütürken paydaş katılımını genişletebilir.
Ana hatlarıyla paydaş analizi yapılırken izlenecek temel basamaklar:
1-Potansiyel iç ve dış paydaşların listelenmesi ve önceliklendirilmesi,
2-Paydaşların kurumu değerlendirebilecekleri kriterlerin tanımlanması,
3-Kurum hakkında paydaşların sahip olduğu bakış açısının belirlenmesi,
4-Her bir paydaşın memnuniyeti için kurumda hızlı bir şekilde yapılabileceklerin belirlenmesi,
5-Çeşitli paydaşlarla birlikte (tek tek veya gruplar halinde) gerçekleştirilmesi gereken uzun vadeli konuların belirlenmesi
Paydaş analizi sonucunda, Komisyon çalışmaları ile ilgili bilgilendirme faaliyetleri, görüş alma faaliyetleri ya da belirlenen konularda doğrudan paydaşlarla birlikte yürütülen faaliyetler gerçekleştirilebilir. Paydaş katılımının bu noktadaki fonksiyonu, kurumun genel kalite güvencesi sisteminin işleyişine yönelik olarak izleme ve iyileştirme çalışmalarının yapılması ve ayrıca paydaş memnuniyetinin sağlanmasıdır.